10/21/2014

panierowana brukselka

Brukselka! Niewątpliwie zaraz obok szpinaku, najstraszniejsze warzywo z dzieciństwa. Straszono mnie nim w przedszkolu, śniła się nocami, krwiożerca i okrutna. Coś w tym jest, zarówno źle zrobiony szpinak, jak i rozgotowana i jałowa brukselka - mogą być powodem wielu nieciekawych przeżyć i traumatycznych wspomnień. Starcie ze szpinakiem mam już dawno za sobą i absolutnie go uwielbiam - świeży, z czosnkiem, oliwą, solą, pieprzem i kilkoma kroplami cytryny - dosłownie kilka sekund na patelni - cudowny! 
Za to brukselka... Nie dawała mi spokoju. Zdecydowałam się podjąć heroiczną próbę pokonania swoich lęków. Jak wiadomo, wszystko co panierowane i z głębokiego oleju jest pyszne... Niestety, bo nie jest to może najzdrowszy przepis, ale czy ktoś ma ochotę na brukselkę gotowaną na parze, mając do wyboru coś takiego? Tak czy inaczej - udało się, brukselka pokonana. A co najciekawsze, w końcu odczarowałam ją nawet dla mojego taty i dla brata, który unika warzyw jak może.


Składniki:

- 15 brukselek,
- 3 jajka,
- szklanka bułki tartej,
- 1 cytryna,
- olej słonecznikowy,
- 2 ząbki czosnku,
- pół papryczki chilli,
- natka pietruszki,
- pieprz, sól, cukier.






* Brukselki obieramy z jednej warstwy liści, dokładnie myjemy i gotujemy w osolonej wodzie kilka minut - tak, żeby były prawie al-dente, odsączamy,
* do jednej miski rozbijamy jajka - mieszamy, do drugiej wsypujemy bułkę tartą - panierujemy każdą brukselkę dokładnie, po kolei,
* w rondlu/frytownicy rozgrzewamy olej - smażymy po kilka brukselek na złoty kolor, a następnie odkładamy na papierowy ręcznik, żeby wchłonął olej,
* drobno siekamy pietruszkę, czosnek i chilli - posypujemy tym, solą, pieprzem i odrobiną cukru gotową brukselkę,
* podajemy koniecznie z kawałkiem cytryny. 





2 komentarze:

  1. Niektórzy nacinają brukselkę na "krzyż" podobno traci ona wtedy odrobinę goryczki, zastanawiam się czy to prawda?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wstyd się przyznać - przygotowywałam brukselkę drugi raz w życiu. Słyszałam o tym sposobie - wcześniej faktycznie można było wyczuć goryczkę, w tej wersji ten smak zupełnie zanika.

      Usuń